fredag 16 oktober 2009

Fotboll Hockey Vadå?

Jaha då var det dags för mitt första inlägg på länge..
Som ni kanske har sett så är vi just nu två personer som skriver på denna bloggen.

Sverige missar VM 2010.
Efter några dåliga matcher i gruppspelet så är det nu klart att Sverige inte går vidare till Fotbolls VM. Detta ändå när man hade allt i egna händer innan matchen mot Danmark.

Som vanligt så matchade Lagerbäck Mikael Nilsson, Henke Larsson och Andreas Svensson.
Hoppas nu fan att vi kommer att få slippa dessa herrar i och med att äntligen Lagerbäck valde att avgå. Vilket jag tycker han borde gjort innan detta kvalet.

Själv hoppas jag få se Backe/Lennartsson ta över landslaget och matcha in lite nya spelare i laget.'

Malmö FFs säsong har verkligen varit upp och ner.
Säsongen började bra men sedan har det varit pannkaka tills Roland äntligen började spela ett rakare 4-4-2 spel med Ofere och Larsson på topp. 5 raka vinster och liknande målskillnad som Aik som toppar tabellen.. Märkligt men gäller att ta vara på alla poäng.

Förhoppnings vis så kan MFF värva in några riktigt bra spelare till nästa säsong.
Skulle vara härligt att vinna gulder när klubben firar 100 år..

Nu dags för Mörrums Hockey.
Ska även tilläggas att jag inte har sett någon match ännu i år då jag har haft några mil att åka.
Nu väntas flytt och då ska jag börja följa matcherna i den mån det går.
Efter vad jag har hört så är det dags för Fors och Niemi att lämna vidare till en mer rutinerad tränare. Men vågar verkligen Mörrum sparka tränarna?

Enda matchen i år spelarna har visar hjärta har varit borta mot KHK.
Sen drar inte alla jämnt på ståplats i Mörrum heller längre.
Folk får inte sjunga vad de vill längre.
Eftersom att vissa goisare åkte på några smällar i Karlskrona så får vi se hur tuffa Black Bugs är när de kommer på besök. De kommer få det hett om öronen de som vågar stå upp för klubben..

Förhoppningsvis så vankas det storsamling för Jössa Elit och ska försökas fixa lite grejer innan matchen.

HATA HATA HATA KHK..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jössa Elit - Ha,ha,ha

OaO